Nagyon is sok, hiszen ez egy cselekvésorientált jellegű módszer, azaz általa sok esetben a résztvevők rengeteget tanulnak a csapatmunkáról. Lényege, hogy új ismereteket szerezzünk, új tudást sajátítsunk el, nem feltétlen csak elméletben, hanem a gyakorlatban is. Egy kommunikációs tréning abban segít, hogy mély, mégis könnyen alkalmazható tudásra tegyünk szert, amit bármikor kamatoztathatunk akár a munkánk során, akár a hivatali életben.
Többféle elnevezése is lehet, a tréningnek, például csapatépítő, személyiségfejlesztő, vagy akár az előbb említett kommunikációs. Célszerű egyébként, ha maga a tréning helyileg nem a munkahelyen történik, hogy a résztvevők kicsit ki tudjanak szakadni a megszokott közegükből, és sokkal jobban tudjanak a tanulnivalóra koncentrálni. Nem győzzük említeni a megfelelő trének szükségességét, aki segíti a csoport egyben tartását, fejlődését. Vagyis ő nem tanár, hanem tanácsadó, aki rengeteget segít egy folyamat kialakításában. Nem utasít, hanem tanácsot ad abban, hogyan hozhatjuk ki magunkból a maximumot, milyen plusz tudással járulhatunk hozzá szakmailag a fejlődésünkhöz, vagy a cég sikereihez. Ezt a tréner úgy éri el, hogy különböző szituációs gyakorlatokat, feladatokat végeztet a csoport tagjaival, ezzel is fejlesztve a képességeiket.
Fontos a tréning szempontjából még, hogy ne általánosítsunk, mindig 100%-os bedobással vegyünk részt ezeket a fejlesztő foglalkozásokon, hiszen a mi érdekünk, hogy jól felkészültek legyünk, és a munkánk során a maximumot ki tudjuk hozni magunkból.